Do banky pro výplatu náhrad vkladů už lidé nemusí. Nově půjde peníze převést i online

Praha, 16. září 2025: Dosud, když došlo k pádu finanční instituce, museli její klienti ve velké většině případů pro výplatu náhrad svých vkladů na pobočku tzv. vyplácející banky, (tj. banky, která pro Garanční systém finančního trhu výplaty zajišťuje). Takto šli lidé pro výplatu náhrad vkladů od roku 1995 již dvacetkrát. Nově bude celý proces výrazně jednodušší.

„Podle dat z ledna letošního roku využívá bankovní identitu již 4 650 000 lidí a jejich počet stále roste. Proto jsme pro příští výplaty náhrad vkladů zavedli možnost požádat o výplatu náhrady i online – a to s využitím bankovní identity. Půjde o další z možností, jak si prostředky vyzvednout – možnost osobní návštěvy pobočky vyplácející banky, korespondenční žádosti či zplnomocnění třetí osoby zůstane stále zachována,“ uvádí výkonná ředitelka Garančního systému finančního trhu Renáta Kadlecová.

Všem fyzickým osobám s trvalým pobytem v ČR a se zřízenou bankovní identitou bude umožněno vyřídit si a převzít náhradu online. Výběr náhrad vkladů on-line budou moci využít také klienti Komerční banky, kteří mají zřízenu službu KB klíč. Na speciálně zřízených stránkách vyplácející banky – tedy aktuálně Komerční banky, a.s. – budou klienti po ověření prostřednictvím bankovní identity vyzváni k zadání čísla účtu, na který si přejí náhradu zaslat. Náhradu lze tímto způsobem poukázat pouze na účty vedené v České republice,“ popisuje Renáta Kadlecová.

O všech způsobech převzetí náhrady vkladů, termínu výplat a také o celkové částce k výplatě budou klienti padlé finanční instituce informováni doporučeným dopisem, který jim Garanční systém zašle na adresu trvalého pobytu, jak jej eviduje padlá finanční instituce.

Veškeré informace o postupu pro získání náhrady jsou také přehledně popsány zde.


Zpět na seznam aktualit